-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:1913 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:17

چرا بين بعضي از روحانيون محترم اختلاف و درگيري است؟

اختلاف و درگيري ميان انسانها يك امر قهري و فطري ميباشد، چون به تعداد نفوس انسانها سليقه وجود دارد و تفاوت بين سلايق، يك مسئلة واضح و روشني است.

پس اين كه بايد همه يك جور فكر كنند و يك منبا داشته باشند و هيچ گونه اختلافي باهم تداشته باشند، فكري است غلط و متنافي با طبيعت آدمي.

به علاوه، اختلاف آرا اگر جنبة سياسي و صيغة گروه گرايي و جناح بازي نداشته باشد و نشانة عناد و دشمني نباشد، ماية بالندگي و رشد جامعه مي باشد، زيرا در اثر تضارب آراي مثبت، استعدادها شكوفا شده و جامعه به تعالي ميرسد.

پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله فرمود: اختلاف اُمتي رحمتهْْ؛ اختلاف و اصطكاك انديشههاي امت من رحمت است1[1].

گفتني است: امامان معصوم(ع) از جمله حضرت امام صادق در يكي از بيانات خود فرمود: مراد از اختلاف تردد و اياب و ذهاب گروهي از مردم در حوزة علميه براي كسب معارف اسلامي و انذار بين مردم است.

به هر حال اكثر اختلاف ميان روحانيون ناشي از سليقه است، نه ريشهاي.

متأسفانه گاهي اختلاف بين روحانيون رنگ سياسي دارد و گاهي نيز غرض ورزي.

اين نوع اختلاف خطرناك است و تنها دشمنان اسلام و نظام و روحانيت از آنان بهرهمند ميگردند و حتماً دشمنان اسلام به طور غير مستقيم در آن نقش دارند، چون اتحاد و يك پارچگي ملت را موجب تقويت اسلام و نظام ميدانند.









[1] محمد تقي فلسفي،بحار،ج1،كتاب علم،باب آداب طلب العلم و احكامه،ص227،حديث 19.



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.